Beauty Review: Syoss Repair Therapy


Syoss Repair Therapy: beauty must have of beauty flop?

________________________________________________________________________
Op het gebied van shampoo en conditioner, zwéér ik bij Herbal Essences. Het ruikt verukkelijk, maakt mijn haar zacht en laat het er bovendien ook nog eens gezonder uitzien. Of Herbal werkelijk zo goed verzorgd als er beloofd word weet ik óók niet precies, maar ik ben er helemaal tevreden mee.
Maar toen ik een week geleden in de Kruidvat kwam en zag dat je het tweede Syoss product voor de halve prijs kreeg, werd ik toch wel nieuwsgierig!
Omdat mijn haar nogal poreus is na een fikse periode van blonderen en verven, heb ik de Repair Therapy shampoo en conditioner gekocht.



Het uiterlijk.
De flessen zien er erg strak en modern uit, wat al meteen anders is dan de meeste haarproducten.
Ik vind het er zelf professioneel en artsy uitzien maar de meningen over het internet zien hierover verspreid. Ik krijg bij de flacon echt een 'kapper' gevoel en hoop dat Syoss waarmaakt wat er beloofd word: mooi, gezond en glanzend haar.

De shampoo.
Voor een grote fles van 500 ml, betaal je ongeveer tussen de drie en vijf euro wat een gemiddeld bedrag is voor een shampoo die je bij de drogist kan halen. En het is ook nog eens een hele flinke flacon: hier ben je wel even zoet mee.

De geur is even wennen. Het is geen onaangename geur, maar voor iemand die altijd mierzoete fruit-shampoo's gebruikt, is dit voor mij nieuw. Het doet mij echt aan een kapperszaak denken, echt beter kan ik het niet verwoorden.
   

Je hoeft maar een klein beetje te gebruiken voor je hele haar, dus dit bevestigd alleen maar opnieuw dat je heel lang met de fles kan doen! Het schuimt heerlijk en het uitspoelen gaat ook gemakkelijk. Echt veel meer heb ik hier eigenlijk niet over te zeggen, deze shampoo doet eigenlijk net zoveel met mijn haar als dat iedere andere voor mij gedaan heeft. Ik ben dus niet ontevreden over de shampoo, maar echt iets vernieuwends merk ik niet.



De conditioner.
Ook een fles Syoss conditioner bevat 500 ml en kost ook rond de 3-5 euro. De flacon is wit, in tegenstelling tot de shampoo, die zwart is. Dit contrast vind ik erg leuk en je raakt ook niet gauw in verwarring wat nu de conditioner of shampoo is, wat ik bij andere merken soms wel heb. Je hoeft de conditioner ook niet op z'n kop te zetten, wat bij veel andere conditioners wel zo is.

De geur is bijna hetzelfde als de shampoo, fris, maar wel even wennen. De geur blijft niet zo lang in je haar hangen, maar omdat de geur niet zo heel indrukwekkend is, is dat ook helemaal niet zo erg.

Op de fles staat dat je maar een kleine hoeveelheid moet gebruiken, maar wil ik mijn haar lekker zacht en doorkambaar hebben, moet ik het toch royaal aanbrengen. Op sommige plekken zelfs meerdere malen. Ik ben dan ook niet heel tevreden over de conditioner, omdat ik gewend ben dat ik met heerlijk zacht haar de douche uit kom. Mijn haar ziet er ook niet meer verzorgd uit dan normaal.

Conclusie.
Ik ben niet heel tevreden over deze lijn, maar vind het ook niet zó'n erge rommel dat ik het gelijk de prullenbak ingooi. Ik vind het leuk in mijn badkamer staan, die artsy flesjes, maar ga de volgende keer toch weer wat anders proberen. Leuk voor even, maar daar zijn de flessen te groot voor!
                                                                              



 = niet tevreden
 = tevreden, maar kan beter
 = fijn product, goed
 = uitstekend product
 = ik kan nooit meer zonder


We are Dom, Lomp and Famous...
Who the FUCK are you?

1 opmerking:

  1. Ik heb nog een foto van al het haar wat er is uitgevallen na het verven. Een enorme flop dus.

    BeantwoordenVerwijderen