DIY: Blue Alien Make-up

Mysterieuze alien make-up, lees hier hoe!


________________________________________________________________________________
A.
Allereerst mijn welgemeende excuses voor mijn afwezigheid van afgelopen tijd. Ik had het druk, was ziek zwak en misselijk en voelde me bijzonder leeg en inspiratieloos. Maar, ik ben terug, met nieuwe ideeën en natuurlijk is er de Galaxy Week!
  Een kleurrijke, Alien-achtige make-up, dat was het idee voor een nieuwe DIY. Het is niet iets wat iemand (zelfs ik niet) elke dag draag. Dit is meer leuk voor themafeestjes. Je kan het natuurlijk in alle kleuren doen, maar ik heb gekozen voor blauw. Neem voor deze make-up de tijd!
Wat heb je nodig?

Make-up:
- Foundation, concealer, mineral loose pouder en wit poeder
- Eyeshadow Base
- Blauwe oogschaduw (3 verschillende tinten die dichtbij elkaar liggen).
- Groene oogschaduw
- roze oogschaduw
- Eye-liner
- Valse wimpers.

Andere benodigdheden:
- Een stuk net-panty
- Een make-up spons. Deze zijn verkrijgbaar bij vrijwel alle drogisten en Hema.
- Kopje water
- Schoteltje
- Kleurlenzen (optioneel).


Stap 1: De basis
We beginnen natuurlijk met de basis. Hiervoor hoef ik denk ik weinig uitleg te geven. Het enige wat ik hier anders heb gedaan dan normaal, is niet meteen mijn wenkbrauwen bijlijnen. En ik heb nog een extra lekkere laag wit poeder over mijn gezicht heen geschoven voor een echt spook-effect. Zo dus:

Don't worry kids, it's allright to look like a ghost.

 Mijn aller charmantste foto tot nu toe. Zoals je kan zien, heb ik hier lenzen in. Als je ervoor kiest om kleurlenzen te dragen (wat ik aanraad, als je deze look ooit wilt maken), doe dat dan voordat je begint en laat ze eerst even een kwartiertje zitten, zodat je ogen eraan kunnen wennen. In het begin zie je namelijk vrij wazig.

Stap 2: De ogen
Next thing we do: We pakken onze Eyeshadow base erbij en kliederen onze ogen ermee vol, zowel onder als boven. Ikzelf smeer het het 't liefst met mijn vingers uit, maar je kan het kwastje er ook voor gebruiken.
Vervolgens blauwe oogschaduw, wat we als volgt op gaan doen:



It's okay to look like a panda at this point.

Ja, panda. En inderdaad: het ziet er NIET uit op dit punt. Ik heb voor dit deel twee tinten blauw gebruikt en die een beetje met elkaar vermengt.

Wat we nu gaan doen is het volgende: we pakken het schoteltje, de panty, het kopje water en de sponsjes erbij. Op het schoteltje schraap je wat oogschaduw en doe je een paar druppels water. Dit roer je even door, tot het een beetje in elkaar oplost. Wat je als volgt doet, klinkt misschien raar, maar het ziet er zo uit:


Je legt de panty op je hoofd en houd hem vast. Vervolgens ga je met het sponsje door de make-up en brengt het rondom je panda-ogen aan als een mooie, halfronde cirkel. Zo dus:


Ook heb ik over en rond het ooglid nog wat groen gedaan voor de diepte. Hier kwam ik later pas achter, dat ik dat wel even kon doen.

Stap 3: Afwerking
De afwerking, met daarin meteen het moeilijkste gedeelte. Tijd om over je mooie blauwe zeemeerminnen-pandaogen een paar zwarte lijnen te gaan trekken en wel met eyeliner. Het probleem hiervan is, dat het in één keer goed moet, anders mag ALLES opnieuw. En daar heeft niemand zin in.


Het is de bedoeling dat je twee lijnen zet: één net boven je ooglid en de ander er een stuk onder. Dan pak je de valse wimpers erbij (het begint al steeds meer ergens op te lijken!) Als je niet weet hoe je valse wimpers moet gebruiken: ik ga het niet uitleggen, lees de bijsluiter maar.


Je plakt ze net boven het lijntje wat je hebt getrokken. Dit geeft de wimpers iets meer diepte (en mijn oog is ook lekker geirriteerd door alle kwasten die erin gekomen zijn, dat gebeurt namelijk.).

Dit was (vreemd genoeg) de laatste stap. Wat je nog kan doen is je lippen op dezelfde manier kleuren, zoals ik op het eindresultaat hieronder heb gedaan:



Succes, mocht je hem zelf willen proberen!

4 opmerkingen: