Fashion in Star Wars?!

Star Wars boring? Hell no!
________________________________________________________________________

Wanneer er word voorgesteld om een science fiction marathon te gaan houden, haken er waarschijnlijk al veel van jullie af. Ruimte-oorlogen, lelijke aliens en harige marmotten...dat klinkt dan ook niet erg appetijtelijk. Sterker nog: de meeste space films zijn al zó oud, dat je ogen de kwaliteit van de film niet kunnen verdragen! Om te bewijzen dat sci-fi films bést aan te zien zijn en wel degelijk prachtige costuums te voorschijn kunnen toveren, heb ik mezelf 'opgesloten' en een aantal avonden mijn hoofd laten vullen met vliegende schotels, ontploffende robots en weet ik nu eindelijk waar 'Luke, I'm your father' op slaat.

Ik presentuur u het volgende:

Waarom science-fiction films best leuk kunnen zijn.

Star Wars...de film die jij misschien jaren hebt kunnen ontwijken omdat al die foute 70's kapsels en ontsettend neppe costuums in de trailer je al genoeg hadden verteld: dit is vreselijk. Ik heb de eerste vijf delen achter elkaar gekeken (en het overleefd!) en moet zeggen...Star Wars is cool!

Is het Lady Gaga of een creatie van Alexander McQueen?

Het is Natalie Portman die de rol vertolkt van koningin Padme Amidala, heerseres over de planeet Naboo. In al de films die ik heb gezien, vind ik haar het leukste. Ze draagt echt extreem vreemde costuums, die enorm interessant zijn.








Bronnen: Tumblr en http://starwars.fidm.edu/

Voor mooie kleren meer dan twaalf uur aan een stuk naar keiharde space-actie kijken, klinkt nog altijd niet bijster aantrekkelijk. Je moet natuurlijk wel van een goed verhaal houden en er voor gaan zitten.
Maar maak je niet druk, Star Wars heeft een hoog Disney-gehalte: er gaan maar weinig personages dood, een happy ending en een enorme strijd tegen het kwaad. Vriendschap gaat boven alles, iedereen vind elkaar leuk en in plaats van zingende, blije diertjes, krijgen we een Wall-E prototype (de piepende stofzuiger-achtige robot R2D2) en een betweterig koekblik (C-3PO).

We are Dom, Lomp & Famous...
May the FORCE be with you!

1 opmerking: