Inleiding Goth

A.

Omdat ik toch iets moet schrijven en mijn leven nu ook weer niet zo exotisch, spannend of interessant is dacht ik: ik laat jullie een kijkje nemen in de wereld van ‘De Goth’, om het maar even een naam te geven.

Zoals je misschien al door had, voel ik me in sterke mate aangetrokken tot deze stijl (en ook tot bepaalde stromingen binnen de muziek). Wonderbaarlijk, maar wat dan?
  Ik ben al ‘alternatief’ zolang als ik ‘zelf’ mijn kleding uit mocht kiezen. Iets wat ik – natuurlijk binnen budget – al vroeg mocht. Van een vrolijk, kleurrijk hippymeisje ben ik dan ook al vroeg over gestapt naar een bleek meisje in het zwart. Ik was elf toen de stijl echt mijn aandacht begon te trekken. Simpelweg omdat ik al jong van mening was dat ‘mainstream mode’ achterhaald was. Naar mijn idee – en hiermee wil ik niemand beledigen – was het allemaal hetzelfde. Te weinig mensen durfden er echt een ‘eigen draai’ aan te geven. Dit is een mening die ik nog steeds heb.
  Wanneer ik over straat loop, zie ik gewoon teveel van hetzelfde en dat vind ik jammer. Hoe dan ook: dit is een inleiding op mijn stijl, niet een inleiding op hoe inspiratieloos ik veel mensen vind. Nogmaals is dit hoe ik het ervaar, hiermee hoeven jullie het niet eens te zijn.

Na een aantal vage alternatieve fases waarbij Emo niet inbegrepen zit, ben ik nu op het punt waarop ik nu ben: iemand die mainstream fashion met verschillende alternatieve stijlen probeert te combineren. En naar mijn idee lukt het me.
  Ik probeer me ook echt niet vast te klampen aan één stijl, want dan voel ik me ook inspiratieloos maar draag, net als iedereen waar ik me prettig in voel.

Goth zijn is voor mij niets meer dan uitdragen wie ik ben. En dan niet op een manier waarin ik constant depressief en ongelukkig ben, maar meer op een manier van uiten. Creativiteit. Er zijn zoveel verschillende soorten (kleurrijke en minder kleurrijke) stromingen binnen deze subcultuur dat het me tot op de dag van vandaag fascineert.

Mijn inspiratie
Mijn inspiratie komt overal vandaan. Van modeblaadjes zoals 'L Officiel tot extreme Fettishsites op internet (zo laat ik het wel heel erg luguber klinken zeg...)
Hoe dan ook: een kijkje in de dingen die mij inspireren om me te kleden.

Japanse ElectroGoth Ayumi

Nafrayou


Audrey Kitching 

 Greta Garbo (en de rest van de jaren 20 - 50 sterren)

Rose Shock

Aprella

1 opmerking:

  1. Echt onwijs tof dat je gewoon doet waar je zin in hebt&wat goed voelt, en zoveel verschillende stijlen probeert! Altijd leuk als mensen anders dan anderen doen:)

    BeantwoordenVerwijderen