Beauty Review: Mac Pro Longwear Concealer

Wat vonden wij van de Mac Pro Longwear Concealer?
____________________________________________________________________

A.
Vandaag wil ik het gaan hebben over een product waarvan ik denk: 'Als dat uit mijn make-up koffer zou moeten verdwijnen, dan zou ik niet vredig kunnen sterven.' Serieus, het is het beste wat mij ooit is overkomen op gebied van Make-up.


MAC Pro Longwear Concealer. De dag dat ik deze concealer ontdekte, was het liefde op het eerste gezicht. En dan meen ik. Ik was al ruim twee jaar (zonder grap) op zoek naar iets wat mijn huidtint had, en daar ben ik nu eenmaal heel erg 'picky' op. Ik word werkelijk gek als ik ook maar een beetje kleurverschil vind met mijn nek en daarbij heb ik veel last van rode vlekken in mijn gezicht  Ik gebruik geen foundation, slechts dit. Zelfs de foundation van MAC deed namelijk geen goed aan mijn bleke huid en daarbij vind ik het altijd een beetje lijken alsof er een pannenkoek op je gezicht geplakt zit en ze vergeten het op alle zichtbare delen te smeren die in contact staan met het gezicht (nek en in het ergste geval borstkas). Ik prefereer blanke meisjes wit.

MAC Pro Longwear Concealer pluspunten.
Ik heb weinig slechte dingen te zeggen over dit product. Het komt in veel tinten én het blijft de hele dag goed zitten. Vanaf het begin af aan heb ik geen problemen gehad met het aanbrengen. Het dekt echt geweldig en het pompje doet voor mij ook zijn werk, al komt er wel veel per keer uit.
  Wat ik ook erg prettig vind aan de MAC Pro Longwear Concealer, is dat het niet gaat 'schilferen,' om het maar een woord te geven. Het blijft als mooie vaste stukjes op je huid zitten en is vrijwel onzichtbaar. Niet op mijn huid in ieder geval. Als laatste pluspunt wil ik nog even aanstrepen dat het belachelijk betaalbaar is.

Dus, in het kort:
1. Ook bruikbaar als natuurlijk uitziende foundation.
2. Veel tinten (en daarbij vast ook één in jou huidskleur).
3. Goede dekking.
4. Pompje
5. Betaalbaar!

 MAC Pro Longwear Concealer minpunten.
Er zijn pluspunten, dus er zijn ook minpunten. Allereerst: ik heb vrij vaak last van een droge huid (en op mijn twintigste nog last van puistjes). Soms pakt hij de rode plekjes niet helemaal perfect en moet ik er een dubbele laag op aanbrengen, waardoor ik kleurverschil krijg. Dit echter is ook weer te verhelpen door het erop te dippen, een paar seconden te wachten en het dan uit te smeren. Het droogt namelijk ontzettend snel, wat mijn tweede minpunt is. Je kan weinig rustig de tijd nemen het aan te brengen, want zodra het erop zit moet  het ook goed en meteen uitgesmeerd worden.
Als laatste - en dit is gewoon irritant voor een lomp persoon als ik - zit het in een glazen flesje, zoals wel meer smeersels voor de huid. Gewoon voor het gemak, zodat je het snel kapot laat vallen!

Dus, in het kort:
1. Droogt heel snel, dus er moet ook belachelijk snel gewerkt worden met aanbrengen.
2. Als je niet snel genoeg werkt, kan er een vaag kleurverschil ontstaan.
3. Glazen flesje, zodat lompe mensen het sneller kapot laten vallen.

Je kan MAC Pro Longwear Concealer kopen voor 16.50 op de verschillende verkoop adressen, waaronder Bijenkorf, MAC Stores en Douglas.

2 opmerkingen:

  1. i wish some mac products weren't so expensive sometimes... they're really good quality!
    kisses*
    http://f-world-wide-what.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier in belgie hebben ze geen macstores. :(

    BeantwoordenVerwijderen