DIY: Basic brown make-up.

A.
Als echte make-up liefhebber zie ik de wereld natuurlijk graag gehuld in meer make-up. Iedereen die zegt: 'Maar ik ben lelijk zonder make-up', zou daar in tegen gelyncht moeten worden. Iedereen kan ook mooi zijn zonder make-up, maar moet daar wel in geloven.

Goed. Ook ik wil af en toe wel eens naturel gaan - en dan bedoel ik vooral mijn stijl naturel. Ik heb vandaag gekozen voor Wit-bruin met een zwarte lijn. Dit is het eindresultaat:


En dit heb je nodig:
  • Foundation, consealer (MAC) en poeder(HEMA)
  • Zwart wenkbrauwpotlood (HEMA)
  • Oogschaduw basis (HEMA)
  • Witte oogschaduw (HEMA)
  • Drie tinten bruine oogschaduw (random make-up doos van mezelf. Je kan ze vrijwel overal kopen).
  • Wit oogpotlood (Stargazers)
  • Een zwarte Eyeliner (Hema)
  • Rode lipstick (Etos)
  • Zwarte mascara (Etos)

Ja dames, ik gebruik veel van de HEMA, dat komt omdat het (en) dierproefvrij is en het is goedkoop maar werkt - naar mijn idee - geweldig.

Om tot het eindresultaat te komen moet je het volgende doen:

Stap 1: de basis
Begin met het aanbrengen van je basis: foundation of concealer (zelf heb ik een concealer van MAC die ik ook als foundation gebruik) en maak het af met poeder tegen het glanzen. Teken je wenkbrauwen bij en (eventueel) wat dikker. Zorg er wel voor dat alles goed verdeeld is over je huid. De reden dat ik concealer gebruik als foundation, is omdat foundation vaak als een soort pannekoek op je gezicht gaat zitten. Sorry dames, maar dat is echt ERG onaantrekkelijk.

Stap 2: De ogen
Begin met een lading oogschaduw basis rond je ogen te smeren en ook onder je ogen (daar komt het namelijk ook). Oogschaduwbasis voorkomt dat het 'poeder' er als het ware afvalt. Je moet het tot net onder je wenkbrauw aanbrengen, aangezien je tot daar de make-up gaat aanbrengen. Trek vervolgens met het witte oogpotlood een lijntje in je waterlijn. Hierbij is het slim om kort (minder dan een seconde) even met je oogpotlood door het vlammetje van een aansteker te gaan. Zo word hij iets plakkeriger en dikker. Daarbij loopt bij ook minder snel uit.
  Vervolgens pak je de witte oogschaduw en brengt het helemaal rond je oog tot net onder je wenkbrauw aan. Ook trek je hem even onder je waterlijn langs.



Stap 3: 'Inkleuren'
Vanaf hier word het lastiger. Je moet nu met bruin een lijntje gaan trekken langs de rand van je bovenste ooglid. Voor de duidelijkheid: Net onder het verschrikkelijk lelijke lijntje wat ik met paint heb getekend. Dit doe je met de donkerste bruine kleur die je hebt. Heel voorzichtig bij beide ogen. Vervolgens ga je op 1/5e van je wenkbrauw (aan de kant van je neus) iets hoger en meer naar buiten werken, tot je krijgt wat je op de foto ziet. 


Vervolgens ga je er met de twee andere tinten een beetje overheen., zodat je een kleurverschil krijgt en trekt het bruine lijntje vanaf de uithoek door naar je waterlijn onder je oog. En dan wel zo:


Stap 3: De afwerking
Wat je vervolgens als laatste doet is met eyeliner een lijntje op je bovenste ooglid tekenen en zowel onder als boven mascara aanbrengen zoals op het plaatje hieronder. Wanneer je dit gedaan hebt, kan je eventueel nog wat wit rond de buitenranden van het bruin aanbrengen en het bruin onder het oog nog iets dikker maken. Verf vervolgens een knalrode lippenstift op je lippen en teken je wenkbrauwen nog een keer bij. En foila~! Het eindresultaat:





En omdat het kan, voor het gehele plaatje:



Nee, mijn camera is niet van hoogstaande kwaliteit en dit is de eerste make-up tutorial die ik in mijn leven gedaan heb, dus tips zijn altijd welkom.

Wij zijn dom, lomp and famous. WHO THE FUCK ARE YOU?!

4 opmerkingen:

  1. amazing make-up, I love your eyes!
    By the way, I just found your blog and I have to say that I really like it!– your style is original and I read your blog with alot of pleasure. I adore blog like yours so.. I just wonder..if we could follow each other..Please answer! But even if your answer is “no” I’ll be still your reader

    with love,
    your opinion is VERY important for me!http://chocarome.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er goed uit, vooral de eyeliner :).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niks voor mij, maar bij jou vind ik het wel erg leuk staan (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel gaaf!

    Ik had trouwens laatst een winactie gewonnen van jullie, maar heb nog niks binnen :$?

    X

    BeantwoordenVerwijderen